Η Εκπαίδευση αποτελεί έναν από τους πλέον θεμελιώδεις θεσμούς των νεότερων κοινωνιών. Αν και μπορούμε να φανταστούμε τις κοινωνίες μας με διαφορετικά πολιτικά καθεστώτα ή θρησκευτικά δόγματα, δύσκολα θα μπορούσαμε να τις φανταστούμε χωρίς σχολεία.
Στο μάθημα Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης (ΕΚΠΚ248) θα εξετάσουμε τις κοινωνικές λειτουργίες της εκπαίδευσης και τον ρόλο της εκπαίδευσης στην (ανά)παραγωγή των κοινωνικών ανισοτήτων και των έμφυλων διακρίσεων.
Βασικά ερωτήματα που θα μας απασχολήσουν είναι τα εξής: Ποιες είναι οι βασικές κοινωνικές λειτουργίες της εκπαίδευσης; Πώς οι λειτουργίες αυτές ικανοποιούνται στους διαφορετικούς τύπους εκπαιδευτικών συστημάτων; Υπάρχει εκπαιδευτική ισότητα; Ποιοι παράγοντες συμβάλλουν στην αναπαραγωγή της κοινωνικής ανισότητας στην εκπαίδευση; Πώς αναπαράγονται τα έμφυλα στερεότυπα στην εκπαίδευση; Πώς αντιδρούν οι μαθητές και οι μαθήτριες στη σχολική κουλτούρα; Πώς επηρεάζει η αλληλεπίδραση εκπαιδευτικού και μαθητών τη σχολική επιτυχία; 
Για να απαντήσουμε στα παραπάνω ερωτήματα θα  εξοικειωθούμε με τις βασικές κοινωνιολογικές προσεγγίσεις  στον χώρο της εκπαίδευσης (λειτουργισμός, μαρξισμός, συμβολική αλληλόδραση) και το έργο των βασικών θεωρητικών (Bourdieu, Bernstein)