Το σεμιναριακό αυτό μάθημα ασχολείται με την περαιτέρω εξοικείωση των φοιτητών και των φοιτητριών του τμήματος με τις μεθόδους, τις τεχνικές, τα ηθικά και δεοντολογικά ζητήματα που συνδέονται με τις ποιοτικές μεθόδους συλλογής και ανάλυσης ερευνητικών δεδομένων. Το σεμινάριο θα δώσει έμφαση στις διαφορετικές μεθόδους ποιοτικής έρευνας και θα επικεντρωθεί στις εθνογραφικές μεθόδους απο τη σκοπιά της κοινωνιολογικής έρευνας. Η διαδικασία παραγωγής και ανάλυσης ποιοτικών δεδομένων θα ιδωθεί στην οργανική της διασύνδεση με τα άλλα στάδια της ερευνητικής διαδικασίας της ποιοτική προσέγγισης (θεωρητική προεργασία, διατύπωση ερευνητικών ερωτημάτων, πρόσβαση στο πεδίο, στρατηγικές επιλογής πληροφορητών, αναμέτρηση με δεοντολογικά ζητήματα). Το σεμιναριακό αυτό μάθημα είναι δομημένο σε δυο άξονες. Ο πρώτος βασίζεται στις διαλέξεις του διδάσκοντος γύρω από τις κυριότερες πτυχές της διαδικασίας και της δεοντολογίας της ποιοτικής έρευνας, ιδαίτερα απο τη σκοπιά του εθνογράφου. Ο δεύτερος άξονας βασίζεται στις εργασίες και τις ερευνητικές δραστηριότητες των ίδιων των φοιτητών και των φοιτητριών. Κάθε φοιτητής και φοιτήτρια θα αναλάβει επίσης να πραγματοποιήσει εργασία εξαμήνου η οποία θα βασίζεται στην μελέτη και την ανάλυση μιας εθνογραφικής δουλειάς, είτε απο το χώρο της κοινωνιολογίας, είτε της πολιτικής επιστήμης, ή της ανθρωπολογίας. Στο σχεδιασμό του μαθήματος η θεωρητική κατάρτιση των φοιτητών συνυφαίνεται και συμβαδίζει με εμβληματικές μελέτες οι οποίες χρησιμοποιούν εθνογραφικές μεθόδους. Οι φοιτητές και οι φοιτήτριεςθα κληθούν να μελετήσουν κάποια σημαντική μελέτη άλλου/ης ερευνητή/τριας προσπαθώντας να κατανοήσουν και μετέπειτα να παρουσιάσουν στην αίθουσα τη μεθοδολογική προσέγγιση (θεωρητική προεργασία, διατύπωση ερευνητικών ερωτημάτων, πρόσβαση στο πεδίο, στρατηγικές επιλογής πληροφορητών, αναμέτρηση με δεοντολογικά ζητήματα) που υιοθετήθηκε στην μελέτη περίπτωσης που ανέλαβαν να μελετήσουν.