Το μάθημα έχεις ως αφετηρία βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις του πεδίου της Μεθοδολογίας της Έρευνας και της Στατιστικής Ανάλυσης Δεδομένων τις οποίες οι φοιτητές διδάχτηκαν στα πλαίσια των μαθημάτων υποβάθρου της Μεθοδολογίας της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι και των Στατιστική Ι και ΙΙ.  

 

Ενώ οι φοιτητές και οι φοιτήτριες είναι εξοικειωμένοι με τις παραπάνω προσεγγίσεις, συχνά δεν έχουν την ευκαιρία εκτεταμένης εφαρμογής των γνώσεων αυτών σε πραγματικά παραδείγματα ψυχολογικών ερευνών. Έτσι το εργαστήριο αυτό αποσκοπεί αφενός να βοηθήσει τους φοιτητές και τις φοιτήτριες να θυμηθούν και να αποκρυσταλλώσουν τις γνώσεις που έχουν ήδη αποκτηθεί και αφετέρου να εμβαθύνει στα πεδία μελέτης της Μεθοδολογίας και της Στατιστικής που αφορούν σε πιο προχωρημένες αναλύσεις στατιστικών δεδομένων καθώς και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων για την πρακτική εφαρμογή των γνώσεων αυτών στην αποπεράτωση ενός ερευνητικού έργου.   

 

Κατά την διάρκεια των συναντήσεων οι φοιτητές/τριες αναμένεται: 

- Να μπορούν, μέσω των πληροφοριών που δίνονται στην Διαδικασία και τα Ερευνητικά Ερωτήματα μιας έρευνας, να εξάγουν τις μεταβλητές που περιλαμβάνει η έρευνα, το επίπεδο μέτρησης των μεταβλητών και τον ερευνητικό σχεδιασμό. 

- Να μπορούν να εξηγήσουν σε ποιες περιπτώσεις (χαρακτηριστικά ερευνητικού σχεδιασμού) μπορεί να χρησιμοποιηθεί το κάθε στατιστικό τεστ. Κατ’ επέκταση, να μπορούν να επιλέγουν το σωστό στατιστικό τεστ για την κάθε περίπτωση.  

- Να μπορούν να εκτελούν προχωρημένες στατιστικές αναλύσεις μέσω του προγράμματος Jamovi και να ερμηνεύουν τους πίνακες που προκύπτουν . 

- Να ξέρουν να συγγράφουν σωστά τις ενότητες “Μεθοδολογία” και “ Αποτελέσματα” μιας ερευνητικής εργασίας.